Ochrona zabytków do tworzenia dokładnych kopii okrętów podwodnych od wieków, zastosowania Avena ramienia FARO ScanArm krawędzi, w stanie nagrywać oryginalne fragmenty sposobów często skomplikowane.
Badania archeologiczne wraków często dostarczają cennych informacji na temat statków i ich kontekstu historycznego.Tak przypadek wrak Aber Wrac’h 1 odkryta w 1985 roku Na wybrzeżu Finistere w Bretanii. Obiekty i detale architektoniczne Datowanie pozwoliło na szybki statek (okres pomiędzy końcem XIV i XV wiecznych zasad), a odkrycie, że statek prawdopodobnie transportować towary między Francją i Hiszpanią. Badacze chcieli wiedzieć więcej, jednak, ponieważ statek był inny od średniowiecznego statku odkryto wcześniej – zarówno ze względu na długie kolejki i wielkości (26 metrów długości, 7 metrów width). . „W naszych badaniach, przywiązujemy wielką wagę do dokładnej rekonstrukcji okrętu Wiąże pomiaru zatopionego udział” – wyjaśnia Alexander Grille, pod wodą archeolog, autor pracy doktorskiej tego odkrycia, napisany w laboratorium Lamop University Paryż 1. badanie jest teraz kontynuuje w rozszerzonym wraz z zakresem Avena organizacji
.Zdjęcia zrobione pod różnymi kątami, w szczególności stosując umożliwiły rozwój pre-cyfrowych technik prezentacyjnych statek fotogrametrycznych. „Chcieliśmy stworzyć nawet najbardziej zaawansowaną rekonstrukcję i wykorzystanie pomiarów 3D wykonywane bezpośrednio na oryginalnych fragmentów” – kontynuuje z grilla. Avena podawanie pozwala wyodrębnić części wody na określony czas, wystarczający do badania i kontroli. Byli cieśle przez chiselings osie pniach i gałęziach po jego kształt, a zatem elementy mają złożoną geometrię. Avena był świadomy, że w celu zarejestrowania ich w trzech wymiarach z wystarczającą dokładnością i w bardzo krótkim okresie czasu należy stosować ramię pomiarowe FARO, który stał się standardowym wyposażeniem stosowane w podwodnych badań archeologicznych. W szczególności, ramię zostało wykorzystane przez naukowców z University of Wales Trinity Saint David, z którymi organizacja współpracuje Avena od czasu odkrycia w 2002 roku w Newport statku ma wiele podobieństw do Aber Wrac’h 1. Avena zastosowano ramię Krawędź FARO ScanArm w swoim nowym wykopu. Monitorowanie projektu miał Welsh Toby Jones, wykorzystując doświadczenia zdobyte w Newport (gdzie badano fragmenty 2,000). W ciągu dwóch tygodni, które zostały wykopane w celu zbadania kawałki trzydziestu wybranych do ich znaczenia i prawie natychmiast zwrócone je do głębi. Najmniejsza z tych fragmentów o wielkości 20-25 cm, a największa – 2,3 M, w tym przypadku dokładność nie jest problemem .. Problem jest jednak dokładny zapis w danym momencie stosunkowo krótki, bez możliwości powrotu fragment (od fragmenty umieszcza się w wodzie). „Zadanie to pojedynczy kompleks FaroArm ramienia pomiarowego. Fragmenty przeznaczonych do badania umieszcza się punkty odniesienia (śruby ze stali nierdzewnej), więc nie ma wątpliwości co do dokładności pomiaru, nawet jeśli część . porusza się w trakcie rejestracji pomiarów testowych i przenieść je bezpośrednio do oprogramowania rekonstrukcji 3D są tak niesamowite pomoc „- mówi Grille. Oprogramowanie w pytaniu McNeel za nosorożca. W tym samym FARO ScanArm ramię, stało się standardem w archeologii podwodnej. Takie połączenie jest bardzo skuteczne, nawet tam jest bardzo aktywna społeczność (Facebook) o nazwie “FARO Archeologiczne Rhino User Group (FRAUG)”
O firmie Avena:
„Association pour l’étude et la waloryzacja des Anciens et Epaves navires” (organizacji poświęconej badaniom i rozpowszechniania starożytnych wraków statków i) posiada szereg specjalistów w dziedzinie archeologii podwodnej. Celem organizacji jest, aby odtworzyć historię zatopionych statków, ich kraju pochodzenia, technik budowlanych, obszarów docelowych i przyczyn zatonięcia wysyłce. Został on stworzony w celu zbadania szczątków wraku Aber Wrac’h 1, który jest jednym z największych odkryć umożliwiających badanie transportu morskiego z czasów średniowiecza.
Źródło: faro.com
0 komentarzy