internetowej NVIDIA Developer Zone.


platformy CUDA dotąd zebrano 1,5 miliona razy i jest kompatybilny z ponad 180 głównych zastosowań – naukowych, technicznych i handlowych. Model programowania CUDA jest najpopularniejszym rozwiązaniem dla programistów, którzy chcą używać przyspieszane przez GPU w swoich projektach.


Na podstawie tego sukcesu, firma stworzyła piątą wersję platformy NVIDIA CUDA, która pozwala na zaprogramowanie aplikacja przyspieszone grafiki procesor staje się szybsze i łatwiejsze niż kiedykolwiek. Nowe media pakietowych obliczenia równoległe, biblioteki dynamikę spowodowanych przez procesory graficzne NVIDIA GPUDirect ™ dla RDMA (zdalne i bezpośredniego dostępu do pamięci), a także zintegrowane środowisko programistyczne (IDE) NVIDIA Nsight ™ Eclipse Edition.


Platforma Deweloperzy pochwała CUDA 5

Deweloperzy, którzy są zaznajomieni z wstępnej wersji platformy CUDA 5 poinformował, że nowy pakiet dał im gwałtowny wzrost przyspieszenia i poprawy wydajności aplikacji programowania < / P>.

Firmy w branży obronnej i lotnictwa są świadomi korzyści, jakie daje przyspieszenie aplikacji na GPU CUDA – zwłaszcza w przetwarzanie obrazu, wideo i danych zebranych z czujników, takich jak radar. Według Dustin Franklin, aplikacje inżynierem pracującym pod kontrolą procesora graficznego liczących (GPGPU) GE Intelligent Platforms działających w Charlottesville, Virginia, „CUDA 5 to nasza technologia. Wiele wykorzystywane przez naszych aplikacji wymaga transferu dane z czujników bezpośrednio do GPU z lekkim opóźnieniem, więc wsparcie dla technologii RDMA GPUDirect w nowych procesorów graficznych opartych na architekturze Kepler jest to bardzo ważna cecha dla naszych klientów. zostały już zintegrowane wsparcie dla wielu czujników niestandardowych i jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników. ”


Guillaume Bełz, biochemik i badacz pracujący na Uniwersytecie w Lyonie, Francja używa biblioteki równoległych funkcji dynamicznych zwanych przez GPU wykonać analizę złożonego sygnału i automatycznego przetwarzania danych. „Dzięki akceleracji GPU możemy uzyskać wyniki w ciągu kilku godzin. W systemach z procesorami bardzo centralnych to samo zadanie może potrwać kilka tygodni lub nawet miesięcy. Nie przyspieszenie stosując analizę GPU nie jest po prostu możliwe,” powiedział Bełz.


Dr Weihua (Wayne) Słońce Rochester Institute of Technology w Nowym Jorku, był zaskoczony, gdy interfejs programowania NVIDIA Nsight Eclipse Edition. „Kiedy dowiedziałem się, że CUDA 5 zawiera nowe Eclipse IDE Nsight Edition wiedziałem, że muszę natychmiast ściągnąć. Obecność narzędzi do programowania, debugowania i optymalizacji w zintegrowanym środowisku zapewnia mi ogromny wzrost wydajności pracy.”


Nowy pakiet wyposażony CUDA 5

5 CUDA daje programistom możliwość wykorzystać pełną moc karty graficznej NVIDIA, w tym akceleratory GPU oparte na architektura obliczeniowa NVIDIA Kepler ™ – architektura szybsze, bardziej wydajne i bardziej elastyczne, jakie kiedykolwiek stworzono. Główne cechy nowej platformy to:


  • dynamicznego przetwarzania równoległego – <> strong algorytmów graficzny kceleracja

wątków uruchomionych na GPU może dynamicznie tworzyć nowe wątki umożliwiające procesor graficzny, aby dostosować dane. Dynamicznego przetwarzania równoległego minimalizuje ilość danych przesyłanych między procesorem graficznym i centralnego procesora, co w znacznym stopniu upraszcza programowania równoległego. I NBSP; Funkcja ta umożliwia również przyspieszone szerszego zestawu algorytmów popularnych procesorów graficznych, stosowanych w aplikacjach wykorzystujących adaptacyjne liczbowych i obliczeniowej dynamiki płynów siatki.



  • Biblioteki spowodowane graficznego – możliwość tworzenia zewnętrznego ekosystemu

CUDA BLAS nowa biblioteka pozwala programistom korzystać z dynamicznych równoległe przetwarzanie we własnych bibliotekach spowodowanych przez procesor graficzny. Deweloperzy mogą tworzyć interfejsy programistyczne (API) wtyczki, które mogą być wykorzystywane do rozszerzenia funkcjonalności rdzeni, umożliwiając wykonanie wywołań zwrotnych na GPU i dostosować funkcjonalność bibliotek zewnętrznych powodowanych przez procesor graficzny , „Przedmioty link” zapewnia efektywny proces, dobrze znany z tworzenia wspaniałych aplikacji dla procesorów graficznych, dzięki czemu pliki do kompilacji kodu platformy CUDA wielu wielu plików oddzielne obiekty i połączyć je z aplikacjami i większych bibliotek.



  • GPUDirect technik dla RDMA – Minimalizuje zatory w pamięci systemu < br> GPUDirect technologia umożliwia bezpośrednie połączenie między procesorami graficznymi i innymi urządzeniami PCI-e, zapewnia on bezpośredni dostęp do interfejsów sieciowych kart pamięci i kart graficznych. GPUDirect znacznie zmniejsza opóźnienie między poleceniem węzłów MPISendRecv GPU klastra, i w ten sposób poprawia ogólną wydajność aplikacji.



  • · NVIDIA Nsight Eclipse Edition – szybkość i łatwość generacji Kod CUDA NVIDIA Nsight Eclipse Edition pozwala programowania, debugowania i profilowania aplikacji GPU IDE popularne oparty Eclipse interfejs przeznaczony dla przykłady kodu Linuksa i Mac OS X. zintegrowany edytor języka CUDA CUDA i przyspieszyć ich własny generowanie kodu aplikacji CUDA oraz automatyczne refaktoring pozwala łatwo poruszać się za pomocą pętli procesory centralne dla jądra CUDA. I NBSP; Zintegrowany zaawansowany system analizy zawiera narzędzia do automatycznego sprawdzania wydajności i przewodnika, przez który deweloper może rozwiązać wąskich gardeł w kodzie, wykonując czynności, krok po kroku. Podkreślając cechą łatwo odróżnić składni kodu przeznaczonego dla kodu GPU od centralnego procesora.

Nowe centrum zasobów internetowych CUDA

Dla programistów do pomocy w pełni wykorzystać potencjał przetwarzania równoległego realizowane z wykorzystaniem technologii CUDA, NVIDIA stworzyła centrum zasobów online za darmo dla programistów CUDA , dostępne na stronie http://docs.nvidia.com . Witryna zawiera najnowsze informacje na temat platformy CUDA i związanych z tym modelem programowania, a także zapewnia dostęp do wszystkich technologii CUDA i dokumentacji, w tym narzędzia, próbki kodu, bibliotek, interfejsów aplikacji i wytycznych dotyczących

Kategorie: Archiwum

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
14 × 12 =