MIDAS IT oraz Samsung Eletronic opracowały najnowocześniejszą technologię projektowania i analiz na oryginalnym modelu 3D. Nie wymaga ona przygotowywania specjalnej siatki oraz upraszczania komponentów, co było dotychczas niezbędne podczas tworzenia symulacji przy pomocy metody elementów skończonych.

MeshFree – jak to działa?

Aktualnie symulacje komputerowe przeprowadza się głównie przy użyciu metody elementów skończonych, jednak wprowadzenie innowacyjnej technologii MeshFree może to zrewolucjonizować. Prace nad tą nową metodą przeprowadzania symulacji komputerowych trwały już od 2014 roku. Wszystko rozpoczęło się od próby stworzenia koncepcji programu, który byłby zdolny analizować kształty 3D bez tworzenia siatki. Pomijanie tego etapu pozwoliłoby skrócić czas analiz i pozwolić skupić się inżynierom na bardziej zaawansowanych działaniach. W ten sposób powstał MIDAS MeshFree, który w krótkim czasie stał się innowacyjnym programem o bardziej efektywnym działaniu niż tradycyjne metody obliczeniowe obiektów 3D.

Program MIDAS MeshFree posiada algorytm matematyczny, który opiera się na działaniu klasycznej metody elementów skończonych FEA/MES w połączeniu z funkcją Dirichleta. Przy pomocy tradycyjnej formuły analizowane będą bloki siatki znajdujące się w obszarze analizowanego kształtu, natomiast funkcja Dirichleta pozwoli analizować bloki siatki, w których zawarte są granice kształtu obiektu. MeshFree jest w stanie bez uproszczenia geometrii obiektu zdefiniować warunki brzegowe na węzłach oraz granicach badanego obiektu. Działa na strukturach siatki niezależnej od granicy modelu analizy, co pozwala na bezpośrednią analizę obiektów 3D.

Zastosowanie Meshfree

MeshFree oszczędza koszty i czas realizacji nawet o 30%. Zastosowanie tego programu jest różnorodne i może tyczyć prostych oraz skomplikowanych projektów. Dzięki MIDAS MeshFree możemy dokonać takich analiz jak:

  • sztywności np. robota, co pozwala ocenić bezpieczeństwo konstrukcyjne robota czy jego wytrzymałość,
  • przemieszczeń i naprężeń elementów elektroniki, w tym również obciążeń termicznych,
  • rozkład temperatur i naprężeń termicznych zaawansowanych konstrukcji samochodowych np. kolektorów,
  • optymalizacja kształtów różnych wsporników w celu zachowania odpowiedniej sztywności,
  • losowe analizy drgań,
  • badanie bezpieczeństwa układów w odpowiedzi na obciążenia wibracyjne.

Każdy może wypróbować innowacyjne możliwości tego oprogramowania, ponieważ firma zapewnia 30 dniową wersję próbną do pobrania na swojej stronie.

Kategorie: Artykuły

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
29 × 23 =