Oferta Sandvik Coromant dla branży motoryzacyjnej obejmuje kompleksowe rozwiązania dla obróbki wałów napędowych

Gama narzędzi i wysokowydajnych gatunków materiału narzędziowego stawiają czoła wyzwaniom, którymi są możliwość podwyższenia wydajności, zwiększenie bezpieczeństwa produkcji i trwałości narzędzi w obróbce wałów napędowych. W portfolio firmy Sandvik Coromant w zakresie rozwiązań dla produkcji części samochodowych znajduje się szeroki wybór narzędzi i gatunków płytek zaprojektowanych tak, aby zoptymalizować obróbkę wałów napędowych.

Począwszy od, przeznaczonych do toczenia stali przed utwardzeniem, wysokowydajnych gatunków płytek GC4325 i GC4315, zarówno dla operacji toczenia powierzchni zewnętrznych, jak i wytaczania, zapewniających wysoki poziom odporności na ścieranie, zdolność do pracy przy wysokich temperaturach obróbki oraz krawędzi skrawających zachowujących swoje właściwości przez długi czas.

Do toczenia na twardo przy użyciu płytek z ostrzami z sześciennego azotku boru (CBN), oferujących wysokiej jakości wykończenie powierzchni stalowych o zakresie twardości 58-65 HRc. Płytki CBN produkcji Sandvik Coromant posiadają opcję wiper optymalizowaną dla specyficznych zastosowań: WH (krawędź dogładzająca wiper przeznaczona do toczenia twardych materiałów) generuje małe siły skrawania, co pozwala pozostawić warstwę wierzchnią w bardzo dobrym stanie oraz WG (wiper do obróbki ogólnej) umożliwiającą stosowanie dużych posuwów.

SAN828_122086_LR

Rozwiązania do obróbki wałów napędowych obejmują toczenie przed utwardzeniem przy użyciu płytek skrawających z wysokowydajnych gatunków węglikowych GC4325 i GC4315; toczenie na twardo płytkami z CBN; toczenie rowków przy użyciu systemu CoroCut® 1-2; frezowanie uzębień frezem ślimakowym CoroMill® 176, frezami tarczowymi 171 i 172 oraz metodą InvoMilling™ frezami CoroMill 161 i 162

Narzędzia do toczenia rowków serii CoroCut® 1-2 zapewniają wiele korzyści przy obróbce wałów napędowych. Dla przykładu, opatentowany mechanizm docisku wzmacnianego sprężyną daje dużą sztywność i odpowiednią siłę mocowania, umożliwiając jednocześnie precyzyjne podawanie chłodziwa, zarówno od góry, jak i od dołu, a także łatwość podłączania za pomocą adapterów typu „plug and play”. Warto zaznaczyć, że płytki CoroCut 1-2 są obecnie dostępne w oferującym najwyższą wydajność toczenia stali gatunku GC4325.

Oczywiście, zaawansowane konstrukcje, takie jak wały napędowe, wymagają wielu operacji frezowania uzębień frezami tarczowymi i ślimakowymi. Jednym z narzędzi, idealnych aby sprostać temu wyzwaniu jest ślimakowy frez CoroMill 176, innowacyjne rozwiązanie na płytki wymienne do wydajnej obróbki kół zębatych, zaprojektowany dla uzębień o module z zakresu od 4 do 10. Ponadto, w powszechnym zastosowaniu przy obróbce wałów napędowych są: frez tarczowy CoroMill 172 do frezowania wysokiej jakości zarysów zębów, oraz podobny, CoroMill 171 dla kół o mniejszych modułach. Te ostatnie wykorzystują płytki dwuostrzowe, gdzie ten sam korpus frezu może być stosowany do mocowania płytek przeznaczonych dla różnych zarysów zębów.

Zęby i wielowypusty na wałach napędowych mogą być wykonywane również z wykorzystaniem technologii InvoMilling™, wyjątkowej propozycji firmy Sandvik Coromant do wykonywania kół zębatych śrubowych i walcowych o zębach prostych za pomocą frezów na płytki wymienne serii CoroMill 161 i 162. Z użyciem pojedynczego narzędzia na obrabiarce wielozadaniowej lub pięcioosiowym centrum obróbkowym możliwe jest tworzenie wielu różnych zarysów w prosty sposób, poprzez zmianę programu CNC, a bez wymiany narzędzia.

Więcej informacji na temat pełnej oferty rozwiązań narzędziowych dla obróbki wałów napędowych – w tym również nietypowych, a także zoptymalizowanych rozwiązań dla produkcji wielkoseryjnej – można znaleźć na stronie: www.sandvik.coromant.com/pl-pl/industrysolutions/automotive/transmission/pages/shafts.aspx.

Źródło: sandvik.coromant.com/pl

Leave a Reply

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Back to Top