Nowości w 3ds MAX 2015

14 kwietnia 2014 roku pojawi się najnowsza wersja jednego z flagowych produktów Autodesk dla branży M&E, Autodesk 3ds Max 2015. Można w niej znaleźć sporo nowych funkcji, jak również sugerowane przez użytkowników poprawki. Programiści skupili się m.in. na poprawie stabilności produktu jak również dołożeniu oczekiwanych przez użytkowników poprawek w programie, sygnalizowanych na produktowych witrynach SAT. Jak zawsze w nowej wersji znalazły się również ciekawe nowości.

Oprogramowanie Autodesk 3ds MAX w wersji 2015 dostarcza nowe, efektywne narzędzia przyspieszające wydajność pracy oraz ułatwiające jej przypływ, co w konsekwencji pozwala zwiększyć produktywność artystów i projektantów pracujących nad złożonymi, skomplikowanymi scenami w wysokiej rozdzielczości, stanowiącymi podstawę i wymóg dzisiejszego rynku wizualizacji projektowych i przemysłu rozrywki.

Dzięki możliwościom:

• importu, wizualnego przedstawienia i renderingu dużych zestawów chmur punktów

• zwiększonej wydajności operowania w rzutniach

• nowym mechanizmom zarządzania sceną i przepływem pracy

• program – w najnowszej wersji – pomaga artystom i projektantom poradzić sobie ze złożonymi zadaniami bez zwalniania tempa prac.

3ds MAX 2015 (22)

ShaderFX – Edytor

Dodatkowo dzięki funkcjom:

• interaktywnego błyskawicznego podglądu cieniowania (Active Shade) opartego na i wspierającego technologię renderera NVIDIA mental ray, oraz dzięki

• przyjaznej i bazującej na edycji węzłów (node-based) technologii tworzenia i modyfikacji mechanizmów cieniowania, pozwalającej kreować, podglądać i zmieniać złożone sposoby cieniowania czasu rzeczywistego

• poprawiono i zwiększono wydajność funkcji oświetlenia, cieniowania i zadań renderingu.

Dzięki wsparciu dla technologii skryptów języka Python, program 3ds MAX w wersji 2015 oferuje bardzo silny zestaw kluczowych efektów, które można teraz łatwo rozbudować i dopasować tak, aby spełniały unikalne wymagania studia projektowego.

Wśród nowości i zmian znajdziecie m.in.:

nowy explorator sceny – Scene Explorer – umożliwiający nie tylko wygodną pracę w ramach nowych funkcji dopasowania interfejsu, ale również w ramach dużej liczby usprawnień w zakresie prezentacji informacji i szablonów działania

nowy i usprawniony mechanizm Zestawu Stanów – State Sets – pozwalający znacznie przyspieszyć wydajność, zwiększając również swoją użyteczność i czyniąc płynnym system współpracy z takimi aplikacjami jak Adobe Photoshop czy Adobe After Effects.

nowy mechanizm MAX Python API, będący mostem pomiędzy dotychczasowy językiem skryptowym MAXScript, a szeroko stosowanym w środowisku zestawem bibliotek i narzędzi opartych na języku skryptowym Python. Pakiet SDK dla tego języka został dobudowany niejako na obecny pakiet MAX C++ SDK, co umożliwia wywoływanie poprzez instrukcje Python elementów sterujących i MAX skryptów

• usprawniono również wymianę danych poprzez eksport do formatu IGES, zapewniającą teraz możliwość konwersji obiektów na odpowiednią postać przed ich wyeksportowaniem.

narzędzia prostopadłego umieszczania obiektów – placement tool – pozwalające błyskawicznie wykorzystać powierzchnie już istniejących w scenie obiektów do umieszczania nowych, wykonując jednocześnie cały zestaw czynności dopasowujących pozycję, kąt umieszczenia itp.

budowa siatek poligonalnych opartych na prostokątach zamiast na trójkątach w wielu aspektach poprawia pracę i możliwości edycyjne

obsługa chmur punktów, pozwala zaczytywać skany laserowe modeli wraz z teksturami, dzięki czemu możliwym staje się szybkie przeniesienie rzeczywistych elementów do rzeczywistości wirtualnej i ich poprawne i wydajne wykorzystanie.

nowe funkcje animacji postaci w ramach mechanizmu Populate zapewniają teraz szereg możliwości, dzięki którym stają się silnym argumentem na korzyść programu, zapewniając mu cały zestaw nowoczesnych narzędzi do obróbki i dopasowania umieszczanego w scenie „tłumu”

Usprawniony interfejs Particle Flow, gwarantujący szybszą pracę i lepsze efekty

Edytor ShaderFX pozwala w intuicyjny sposób generować i modyfikować nowe wzory cieniowania w scenach włącznie z efektami animowanymi, i to przy minimalnej lub żadnej znajomości technik programistycznych.

nowa Kamera Stereo, dostępna poprzez sklep Autodesk Exchange Apps, pozwala o wiele lepiej dopasować efekty związane z trójwymiarowym obrazem i jego generowaniem.

Udoskonalony mechanizm ActiveShade, wspierający NVIDIA mental ray, pozwala teraz błyskawicznie podglądać obiekty skracając czas dojścia do wizualnego celu w projekcie

Wsparcie dla Render Element w ramach renderera NVIDIA iRAY

Przyspieszone operacje w rzutniach

3ds MAX 2015 (13)

Swobodne rozmieszczanie nowych obiektów na istniejących powierzchniach – parametry

3ds MAX 2015 (19)

Modyfikacja geometrii z zachowaniem siatki opartej o prostokąty

3ds MAX 2015 (20)

Interaktywne cieniowanie czyli ActiveShade i iRAY w oparciu o MR

3ds MAX 2015 (2)

Point Cloud – zewnętrzna – przykład 3 – obsługa efektów np. odbicia

3ds MAX 2015

Skrypty w języku Python

 3ds MAX 2015 (23)

Populate – dopasowanie geometrii

3ds MAX 2015 (3)

Nowy Scene Explorer zamiast Layer Manager

Źródło: procad.pl

Leave a Reply

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Back to Top